Bromfietsstijl E-bikes Trekken Helaas Veel Aandacht

Elektrische fietsen in bromfietsstijl trekken veel aandacht van e-bike-enthousiastelingen en ik ben er zeker van dat binnenkort staten en lokale gemeenten zullen moeten uitzoeken in welke categorie ze moeten worden geplaatst. Zijn ze e-bikes veilig voor fietspaden of zijn ze gedegradeerd tot bromfietsen naar de kant van de weg met de andere roadkill en onderworpen aan alle vergoedingen die staten willen aanrekenen voor geregistreerde voertuigen?

Op dit moment is het allemaal een beetje in de lucht, aangezien e-bikes in bromfietsstijl en andere elektrische fietsen met krachtigere motoren (750 watt of meer) in de mix komen. Er zijn verschillende wetten in elke staat, sommige strenger dan andere.

De meeste mensen willen zich aan de wet houden, maar de meesten van ons weten niet zeker wat de wet is met betrekking tot elektrische fietsen of bromfietsen of een combinatie van beide. Dit is allemaal nieuw voor ons.

We weten dat bepaalde steden e-bikes met een laag wattage hebben verboden omdat ze een gevaar vormen voor voetgangers.

De typische elektrische fiets met een gaspedaal kan 32 km/u halen. Een rijder kan misschien 22 of 37 km/u halen als hij meetrapt met het gaspedaal op het hoogste niveau van trapondersteuning, maar de meesten van ons doen dat niet om een simpele reden.

Een kleine opvouwbare elektrische fiets kan meer dan 32 km/u rijden, wat hetzelfde is als 129 km/u rijden in een kombuis. Dit is mede de reden waarom maar weinig rijders ervoor kiezen om met hoge snelheden te rijden en omdat ze geen gevaar voor zichzelf of anderen willen veroorzaken.

En nu we fietsen hebben die 56 km/u kunnen rijden met gas, hebben we een heel nieuw dilemma om mee om te gaan.

E-bikes die zulke hoge snelheden kunnen halen, kunnen doorgaans worden geprogrammeerd als e-bikes van klasse 2 om te voldoen aan de meeste nationale en lokale wetten met betrekking tot e-bikes. Een klasse 2 e-bike is er een met een gaspedaal dat tot 32 km/u kan reiken en stopt met het leveren van trapondersteuning boven die snelheid. Een klasse 1 e-bike heeft alleen trapondersteuning en geen gaspedaal en gaat minder dan 32 km/u. Met trapondersteuning kunnen e-bikes van klasse 3 snelheden tot 45 km/u halen. De motor stopt met assisteren zodra de snelheidslimiet van 45 km/u is bereikt.

Dus waar plaatst dat e-bikes die meer dan 45 km/u kunnen gaan? Uhm, nou, in veel staten worden ze daardoor in de brommerklasse geplaatst. Dit betekent dat registratie vereist is, licenties, verzekeringen mogelijk en al die jazz.

Het kan ook betekenen dat je voor de wolven van het stadsverkeer wordt gegooid in plaats van legaal op fietspaden te kunnen rijden.

Ik heb zelf veel over dit onderwerp nagedacht omdat ik de Juiced HyperScorpion in of rond maart zal krijgen.

De HyperScopion is een ebike die eruitziet als een bromfiets. Hij heeft een motor van 1000 watt en kan meer dan 48 km/u rijden. Het 750-watt Scorpion-model dat ik aanvankelijk had gekozen, was 45 km/u, maar de 750-watt-motor wordt in Illinois nog steeds als een bromfiets beschouwd. Ik besloot om de HyperScopion te kopen die wordt geleverd met richtingaanwijzers, een licentiehouder en andere accessoires die nodig zijn voor legale straatfietsen.

Bovendien lijkt het erop dat de HyperScorpion geweldig zal zijn om te rijden! !

Maar ik wil dat hij op het fietspad van de stad kan rijden, waar het veiliger en mooier is. Ik kan de topsnelheid instellen op een elektrische fiets van klasse 2 en ik ben niet van plan om er als een dwaas op te rijden en mensen of hun huisdieren om te maaien.

Het Nationaal Park District heeft onlangs besloten om elektrische fietsen in hun parken toe te staan, zolang de topsnelheid wordt afgesneden op 45 km/u. Dit was geweldig nieuws voor e-bikers.

Maar op andere plekken is de wet- en regelgeving veel troebeler. Technisch gezien mag mijn 350 watt Ness Icon opvouwbare elektrische fiets niet op de fietspaden van de stad rijden. Maar het lijkt niemand iets te kunnen schelen. Het is een leuke fiets en lijkt niet intimiderend. Het is elektrisch en de meeste mensen weten het niet. Dit is een geweldige zaak.

Dat zal niet het geval zijn als ik als een motormama omhoog rijd op mijn HyperScorpion met zijn dikke banden, grote koplamp in motorstijl en bromfietsframe.

Waar kan ik ermee rijden? Dit is legaal op zowel woonstraten als stadswegen, maar mijn stad heeft niet de beste wegen voor fietsen.

Daarom koos ik voor de fiets met een hoger wattage en een hogere topsnelheid. Ik wil kunnen ontsnappen aan chauffeurs die niet op de fiets letten.

Er is een bepaald stuk weg dat ik regelmatig neem dat smal is en het is de enige keer dat ik trapondersteuning van niveau 5 op mijn huidige elektrische fiets gebruik om 32 km/u te halen, maar 32 km/u is niet genoeg in die situaties. Ik voel me een stuk veiliger als ik op een brommer met 56 km/u in het midden van de rijstrook rijdt en het verkeer achter me tijdelijk afremt totdat ik in een rustigere straat kan komen.

Daarom wil ik een fiets met een hogere snelheid, niet om op volle snelheid op een fietspad of in een park te kunnen rijden, maar om me wat veiliger op de weg te voelen.

Bromfietsen zijn veel comfortabeler dan gewone fietsen. De volledige voor- en achtervering, brede banden en lange stoelen in bromfietsstijl zijn veel comfortabeler dan het rijden met een traditionele fiets.

Monday Motors heeft zojuist de Gateway, een e-bike in bromfietsstijl, een paar weken geleden aangekondigd. Hoewel het vergelijkbaar is met de Scorpion, zijn de specificaties anders. De RadRunner van Rad Power Bikes is waarschijnlijk de meest populaire e-bike in bromfietsstijl, maar de topsnelheid is 32 km/u, dus hij verlegt niet zo veel. Het zou echter de aandacht trekken op het fietspad en niet op een positieve manier.

Er zijn mensen die denken dat ze vals spelen en de puurste snobs met hun niet-elektrische fietsen. We zijn misschien een beetje snobistisch, maar we bewegen nog steeds en maken fietsen toegankelijker voor meer mensen. Dit betekent dat meer mensen betere fietspaden en fietspaden in hun stad zullen eisen. Dat is een goed ding.

E-bikes in bromfietsstijl zullen populairder worden omdat ze heel logisch zijn als stadsforens en recreatief voertuig. Laten we eerlijk zijn. Ze zijn zo ontzettend cool! Ze zijn zo cool dat zelfs oma’s ze willen hebben.

Babyboomers zijn er dol op. Wij Gen-Xers die ook lang in de tand zitten, zijn dol op ze. Ze zijn vrijheid en stellen ons in staat om ons beste zelf te zijn. Ze stellen ons in staat om meer buiten te zijn, minder gedreven en van de natuur te genieten.

Ik zie echter het vuil nu ik met mijn HyperScorpion over het fietspad rijd.

E-bikes kunnen veilig worden bereden op fietspaden als ze verantwoord worden gebruikt. Niet-elektrische fietsen worden mij vaak gepasseerd.

Dus, waar moeten e-bikes in bromfietsstijl in passen? Wat zouden de wetten moeten zijn? Wat is eerlijk? Wat is veilig? Dit alles staat ter discussie.

Ik zal niet kunnen rusten voordat dat is geregeld. Ik denk dat ik moet hopen dat niemand mijn cool uitziende HyperScopion op het pad opmerkt. Ja, alsof dat gaat gebeuren!