Micromobiliteit. Micromobiliteit was iets wat ik voor het eerst tegenkwam toen ik de promotievideo voor de Juiced Scorpion elektrische bromfiets van Juiced Bikes zag. Het werd in de herfst gelanceerd op Indiegogo. Ik werd al snel een vroege geldschieter.

Micromobiliteit is een term die stadsbewoners kennen. Voor kleine steden in het Midwesten is het echter geen gebruikelijke manier om met de fiets te pendelen. Natuurlijk zijn er mensen die met de fiets pendelen, maar dat is hier zeldzaam.

Dus wat is micromobiliteit? Micromobiliteit is reizen binnen dichtbevolkte gebieden met behulp van e-bikes, scooters, skateboards, deelfietsen, enz. Het is vrij gebruikelijk in grote steden, maar veel zeldzamer in middelgrote tot kleine steden in de VS. Dat betekent niet dat dergelijke steden niet kunnen profiteren van investeringen in micromobiliteit.

Decatur is klein genoeg dat veel woon-werkverkeer binnen een straal van 5 mijl is. Winkelcentra en werkplekken bevinden zich doorgaans op loopafstand van waar mensen wonen. Het openbaar vervoer, voornamelijk de stadsbus, wordt meestal gebruikt door mensen met een lager inkomen en ouderen die zich misschien geen auto kunnen veroorloven. Gezinnen met midden tot hogere inkomens maken minder vaak gebruik van het openbaar vervoer. Het zou dus logisch zijn om ons te concentreren op een product als de Scorpion en andere elektrische bromfietsen voor deze doelgroep.

Particuliere bromfietsen of elektrische fietsen zijn beter dan e-scooterverhuur. Om micromobiliteit mogelijk te maken is echter een netwerk van fietspaden en veilige fietspaden nodig.

Verhuurbedrijven van e-bikes zouden hier niet kunnen slagen zonder een dergelijke infrastructuur en burgers die met de fiets naar hun werk willen komen, vinden het erg moeilijk om dit veilig te doen.

Veel steden in het Midwesten zijn niet fietsvriendelijk. Deze steden zijn ontworpen voor auto’s en niet voor fietsen of wandelen. Er zijn niet veel wegen die voldoende ruimte hebben voor een fietspad en trottoirs zijn schaars in gebieden die na 1950 zijn aangelegd.

Ja, ik denk dat we dachten dat niemand ooit meer zou willen lopen of fietsen als Amerika verliefd werd op hun voertuigen en naar de buitenwijken verhuisde met hun langere woon-werkverkeer.

Voor een stad zo groot als de mijne, ongeveer 73.000 inwoners, bestaat micromobiliteit die commerciële diensten gebruikt niet.

Fietsen is de afgelopen tien jaar een populaire vrijetijdsbesteding geworden. Fietsen is uitgegroeid tot een enorm tijdverdrijf sinds de aanleg van een fietspad dat het beschermde gebied en een groot deel van de westelijke rand met elkaar verbindt. Het wordt uitgebreid om Decatur te verbinden met Forsyth, zijn buurman naar het noorden.

We houden van ons fietspad, maar het zou geweldig zijn om iets anders te hebben, vooral voor elektrische fietsen en e-bikes in bromfietsstijl. Met een gewone fiets door de straten van de stad navigeren kan verraderlijk zijn, nee, is verraderlijk in deze stad, zoals in veel steden die niet fietsvriendelijk zijn.

Dit is waarom ik me meteen aangetrokken voelde tot Juiced HyperScorpion. Het heeft voldoende snelheid om het langzamere stadsverkeer bij te houden en de vormfactor om op de weg op te vallen als iets meer dan alleen een fiets.

Met andere woorden, ik heb minder kans om overreden te worden!

De grote koplamp in motorstijl van de HyperScorpion, het frame in retro-bromfietsstijl, het remlicht en de richtingaanwijzers van de HyperScorpion zijn klaar om je met 56 km/u op mildere straten te vervoeren.

Velen zullen zich afvragen: “Waarom koop je niet gewoon een bromfiets?” Welnu, omdat elektrische fietsen toegankelijker zijn, naar plaatsen kunnen gaan waar bromfietsen op gas wettelijk niet kunnen, milieuvriendelijk en goedkoop te bedienen zijn, geen speciale vergunning of verzekering nodig hebben (in de meeste gevallen), kunnen worden getrapt voor oefening en goed, ze zijn gewoon ronduit leuk.

Hoewel er veel elektrische bromfietsen verkrijgbaar zijn bij Super73 en Monday Motorbikes, evenals AddMotor en RadPowerBikes RadRunners, heeft geen van deze hetzelfde uiterlijk en dezelfde functie als de Scorpion.

De Scorpion en HyperScorpion waren sterk geïnspireerd op de populaire Tomos-brommers uit de jaren 70. Brommers waren in de jaren 70 en 80 als kind erg populair. Ik vond ze toen cool en ik heb er als volwassene altijd al een gewild. Ik was ook op zoek naar een volledig geveerde ebike nadat ik de schokkende rit van een opvouwbare elektrische fiets had doorstaan. Betreed de Juiced Scorpion.

Hoewel ik waarschijnlijk de enige zal zijn met de Juiced HyperScorpion in mijn omgeving, ben ik blij om het woord te verspreiden over deze nieuwe benadering van elektrische fietsen. Heck, zelfs elektrische fietsen zijn hier niet echt iets.

Om informatie over mijn e-bikes uit te delen aan potentiële klanten, heb ik gedacht aan het printen van visitekaartjes. Ze zijn iets dat de meeste mensen nog nooit hebben gezien of van gehoord. Ja, we leven in het Midwesten met een relatief veilig leven.

Ik zal een pleitbezorger zijn voor micromobiliteit in mijn stad. We hebben fietspaden en veilige plaatsen nodig om onze fietsen op slot te zetten. Sinds ik de HyperScorpion kocht, was dit een punt van zorg.

Natuurlijk zou ik ermee naar mijn werk kunnen rijden, slechts twee mijl pendelen, maar ik betwijfel of de fiets er nog zou zijn als mijn dienst eindigde. Ik maak me ook zorgen of de fiets welkom zal zijn op dat mooie fietspad of dat mensen de parkpolitie zullen bellen omdat ze denken dat ik op een motorfiets rijd.

Nou, dat zal ik wel zijn, maar ik zal er niet als een eikel op rijden.

Dat is een van de nadelen van e-bikes in bromfietsstijl. Ze hebben nog geen niche uitgehouwen omdat ze zo nieuw zijn. In Illinois valt de HyperScorpion zelfs niet echt in de categorie ebike of bromfiets. Het zit een beetje in een grijs gebied van de wet. De Scorpion valt met zijn 750 watt motor wel in de klasse 3 categorie voor ebikes.

Eigenlijk zou ik het niet erg vinden om de HyperScorpion te moeten registreren, licentiëren en verzekeren als dat nodig is. De fiets zou beter worden gerespecteerd in steden en enige juridische bescherming bieden in geval van diefstal.

Maar ik denk dat ik gewoon een pionier op mijn fiets zal zijn en de chips laat vallen waar ze kunnen. Ik kan de rebel in mij omarmen en het risico nemen.

Kom terug, want ik zal een volledige diepgaande beoordeling van de HyperScorpion hebben vanuit het perspectief van de eigenaar. Ik kan niet wachten om erop te rijden en de ervaring met jullie te delen!

Specificaties van de Juiced Hybrid Scorpion

Dit zijn specificaties voor de HyperScorpion, niet de standaard Scorpion. De HyperScorpion wordt geleverd met een grotere motor, batterij, aangepaste mag-wielen en richtingaanwijzers. Het heeft ook een koppelsensor. Deze componenten zijn niet inbegrepen in de standaard Scorpion. In tegenstelling tot veel ebike-bedrijven die frames en componenten gebruiken die veel merken gebruiken, heeft Juiced veel aangepaste componenten toegevoegd aan de Scorpion en vooral aan de HyperScorpion.

  • 1000 Watt Bafang-motor speciaal ontworpen voor de HyperScorpion
  • Max snelheid van ongeveer 48 km/h
  • 52V 19.2Ah batterij
  • Voor- en achtervering
  • Hydraulische schijfremmen
  • 51 cm x 10 cm lekbestendige banden
  • Richtingaanwijzers, claxon, spiegels inbegrepen
  • USB-oplaadpoort
  • Inclusief bagagedrager
  • Aangepaste mag-wielen
  • Draaigas, trapondersteuning (cadans- of koppelsensor)
  • 46 kg met een batterij; 42kg zonder
  • Verkrijgbaar in drie framekleuren: zwart en elektrisch blauw.
  • Instapframe
  • Zithoogte: 78 cm. Hogere opties beschikbaar
  • Binnenkort kunt u passagiersstoelsets en andere accessoires kopen