Garagedeuren In Koetsstijl

Echte koetsdeuren, van het soort dat eigenlijk openzwaait met scharnieren, zijn dure, op maat gemaakte items die tegenwoordig door maar weinig mensen als praktisch worden beschouwd. U kunt nog steeds die ouderwetse uitstraling hebben terwijl u geniet van het gemak van een overheaddeur. We hebben de Clopay-deur in koetslook geïnstalleerd. Vier secties van met staalschuim gevuld schuiven op en neer op rails. De toegepaste rails, stijlen en schoren zijn gemaakt van een rotbestendig composiet. We hebben scharnieren en handgrepen van imitatieband in zwart staal toegevoegd om de look af te maken.

Het installeren van deze deuren moet worden gedaan door professionals. Elk paneel weegt meer dan 45 kg en de veren kunnen onverwachts losschieten met gevaarlijke gevolgen. In één dag, want tussen en een pro kan ervoor zorgen dat de nieuwe veren en rails correct worden gemonteerd, zodat de deur soepel werkt en zijn garantie behoudt. Hier is een overzicht van de basisstappen die mijn bemanning en ik op de installatiedag hebben genomen.

Deze overhead garagedeuren uit Clopay’s Coachman Collection Series Two zien eruit als vintage koetsdeuren.

Haal De Oude Deur Eruit

Nadat we de bestelling hebben opgemeten en geplaatst, arriveert de nieuwe deur binnen een week in vier tot vijf dozen. De eigenaar heeft de secties geverfd met acryllatex van C2 Paint. We beginnen met het verwijderen van de oude veren. Vervolgens verwijderen we de oude delen van deuren en rails en maken ze vervolgens één voor één los.

Lijn De Verticale Sporen Uit

We monteren de rollen en scharnieren op de bovenhoeken van de deursecties. Vervolgens centreren we het onderste gedeelte in de opening en zetten we het vast. Ten slotte vullen we de deur tot waterpas. De verticale rails glijden over de rollen en hun beugels zijn losjes bevestigd aan de deurpost. Nadat elke baan is getwijnd, kunnen de beugels aan de stijl worden bevestigd.

Stapel De Deursecties

De rollen van de volgende sectie worden in de verticale rails geleid. Vervolgens laten we het gedeelte op het eerste rusten en bevestigen we de scharnierbladen. Herhaal het proces met het derde gedeelte. Voorlopig kunt u het bovenste gedeelte van uw deur weglaten.

Bevestig De Bovenste Rails

De uiteinden van de bovenste rails die buigen, zijn losjes vastgeschroefd aan de boven- en zijkanten van de verticale rails. Omdat we beugels aan de gebogen uiteinden van de deurstijlen vastschroeven, worden ladders of touwen gebruikt om de andere uiteinden van de bovenste rails te ondersteunen. De steunen zijn vastgeschroefd aan metalen hangers en vastgeschroefd aan het garageplafond. De afstand tussen de twee sporen bovenaan vertelt ons of ze evenwijdig zijn. Maak eventuele aanpassingen en draai vervolgens alle bevestigingen vast.

Laatste Deursectie Toevoegen

We tillen nu het bovenste gedeelte van de deur op zijn plaats. De gemonteerde deur zou nu vrij op en neer moeten schuiven.

Breng eventuele aanpassingen aan en draai vervolgens alle bevestigingsmiddelen vast.

Voeg De Verlengveren Toe

De deur is gemakkelijker op te tillen als deze twee veren heeft. Voordat we de veer kunnen bevestigen, tillen we de deur open en spannen we C-klemmen aan de rails om te voorkomen dat de deur sluit. Het ene uiteinde van elke veer haakt vast aan een open oogbout die aan de metalen hanger is geschroefd; het andere uiteinde wordt aangesloten op een schijf of katrolwiel. Om te voorkomen dat de veren onder de rail doorzakken wanneer de deur wordt geopend, spannen we een stalen kabel horizontaal door het midden van elke veer.

Rijg De Kabel

Twee staalkabels brengen de spanning van de veren over op de deur. We haken het ene uiteinde van elke kabel aan een beugel in de onderste hoek van de deur en trekken deze omhoog naar een schijf die aan de bovenste rail is bevestigd. De kabel wikkelt zich om de veerschijf en haakt vervolgens aan de beugels die de secties van de gebogen baan verankeren. De C-klemmen worden verwijderd. Een deur die in balans is, heeft dezelfde kracht nodig om op en neer te schuiven.

Hardware Toevoegen

We passen de veerspanning gelijkmatig aan beide zijden van de deur aan, ofwel door de haken op de beugels te verplaatsen of door de oogboutverbindingen van de veren op de hangers omhoog te brengen. Om deze installatie af te ronden, monteren we het slot aan de binnenkant van de deur en de decoratieve handgrepen en scharnierbandbeslag aan de buitenkant.