Sondors Nieuwe Fietsen Voor Oktober 2022 Zijn Boordevol Functies, Maar Betaalbaar
Sondors Rockstar

Sondors heeft de details vrijgegeven van drie nieuwe elektrische fietsen, de Sondors Rockstar, Sondors Cruiser en Sondors LX. Alle drie hebben mid-drive motoren die een fiets meestal ruim boven de prijs plaatsen, dus het is iets om op te letten wanneer een fietsbedrijf zoveel biedt voor veel minder dan de concurrentie.

Ze worden aangedreven door krachtige batterijen en hebben mid-drive motoren van 750 watt. Met 48 volt en 21 ampère-uren zouden deze fietsen voor ongeveer iedereen voldoende vermogen en bereik moeten hebben.

De Rockstar met zijn dubbele vering, inclusief een luchtvoorvork (de meeste fietsen in de prijsklasse hebben een verende voorvork), is ontworpen voor gebruik op de paden, maar de 70 cm x 8 cm Maxxis-banden zouden ook goed moeten presteren op de stoep voor een meer veelzijdige fiets.

Ik ben nog geen andere ebike tegengekomen met dezelfde componenten voor zijn prijskaartje. Deze fiets is zeer betaalbaar voor de kwaliteit die je krijgt. Hoewel nog moet worden bepaald hoe de fiets in het wild presteert, zijn de specificaties indrukwekkend.

Het nadeel van Rockstar is de beperkte beschikbaarheid in een enkele framemaat. Hij heeft een stahoogte van 78 cm en een zithoogte die kan worden versteld tussen 79 cm en 93 cm. De Rockstar weegt 29 kg, wat redelijk is voor een elektrische fiets met dubbele vering. Hij kan 136 kg dragen.

De Cruiser en LX delen veel van dezelfde functies als elkaar. Beide hebben step-thru frames (slechts één framemaat zoals de Rockstar), dezelfde motor en batterij, 7-speed grip shifters, Tektro hydraulische schijfremmen, aluminium constructie, koppelsensor, trapondersteuning en duimgashendels. Ze hebben geïntegreerde achter- en voorlichten.

Sondors Cruiser

Het enige verschil tussen hen zijn de banden. De Cruiser heeft banden van 70 cm x 8 cm, terwijl de LX stevige banden van 66 cm x 12 cm heeft. De banden van de LX zijn erg breed. Ze kunnen stoten opvangen en zijn stabiel. Ze zijn echter minder efficiënt op asfalt en kunnen het minder wendbaar maken.

Verrassend genoeg komen ze allebei uit op 29 kg, hoewel de LX bredere banden heeft en een luchtgeveerde voorvork. De Cruiser heeft geen voor- of achtervering.

De stahoogte voor de Cruiser is 49 cm met een verstelbare zithoogte van 31-93 cm. De LX heeft een standover hoogte van 48 cm en dezelfde zithoogtes als de Cruiser. Het draagvermogen van beide is gelijk met 136 kg.

Beide fietsen hebben een bereik van 40-60 mijl. Ook de Rockstar heeft hetzelfde bereik.

De smallere banden van de cruiser maken hem wendbaarder, maar nog steeds breder dan standaard fietsbanden. Het ziet er gewoon niet zo massief uit op stadsfietspaden.

Voordelen van de LX zijn dat die bijna 13 cm brede banden door zand, losse grond en zelfs sneeuw moeten kunnen. Als je op een locatie met oneffen terrein woont of rijdt, is de LX een goede keuze. Als je voornamelijk op de stoep rijdt, lijkt de Cruiser de betere keuze.

Sondors LX

Ik weet niet zeker hoe comfortabel de rit van de Cruiser zal zijn, vooral op een stijf aluminium frame dat de energie van die vervelende hobbels meer overdraagt dan stalen frames.

De unieke frameontwerpen zijn wat ik zo leuk vind aan deze drie fietsen. Deze fietsen zien er niet uit als de generieke frames uit China, die door veel ebike-bedrijven worden gebruikt. Ook de plaatsing van de lampen in de frames van de Cruiser en LX is gaaf en uniek.

De website van Sondor vermeldt het merk van de motoren niet, dus het is moeilijk te zeggen wat hun prestaties zullen zijn.

De drie modellen zullen in oktober te koop zijn, wat teleurstellend is voor degenen die alle vier de seizoenen in de Verenigde Staten wonen. Als je in een warmere omgeving woont, zou oktober geen probleem moeten zijn.

Het voordeel voor iedereen is dat je met Sondors een deel van de prijs kunt verlagen, vergelijkbaar met layaway. Als u voor de lente van volgend jaar niet meer kunt fietsen, waarom betaalt u dan niet de volle prijs? Het is een stuk beter dan de volle prijs te moeten betalen en dan maanden en maanden op je fiets te wachten.

Het zou geweldig zijn als meer fietsbedrijven dit pad zouden volgen, vooral in dit jaar van vertragingen in de productie.

Ik ben benieuwd wat deze fietsen in het wild kunnen doen. Die zullen in 2022 erg populair zijn, verwacht ik.